THY, Anadolu’yu dünyaya açıyor ..

Türk Hava Yolları (THY) yönetimi, turizm potansiyeline dikkat çekme amacıyla, ilk kez düzenlediği İstanbul dışındaki haftalık yönetim kurulu toplantısını Van’da gerçekleştirdi.

Turizm potansiyelini Anadolu'ya açmak isteyen Türk Havaya Yolları yönetimi Van Valiliğinin koordinasyonuyla Van’da bir araya geldi. Akdamar Adası, Edremit Seyir Tepesi, Van Müzesi, Van Kalesi gibi şehir için önem arz eden konumları ziyaret etti. Yönetim, daha sonra Van’da görevli basın görevlileri ile bir araya geldi. Basın buluşmasında açıklamalarda bulunan THY Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, Anadolu’daki turizmi dünyaya tanıtmak için ellerinden gelenin en iyisini yapacaklarını söyledi

Vali Ozan Balcı, THY yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat ve THY yöneticilerine teşekkür ederek, “İlimizi şenlendirdiniz ve enerji verdiniz. Önemli olan derdin dert edinilmesi. THY Yönetim Kurulu Başkanı ve üst düzey yöneticileri Van’ın bu derdini dert edindi. Bunun için de  taşradaki ilk toplantısını Van’da yaptı. Bu da Van’a ne kadar önem verdiklerini ve Van’ın ne kadar önemli bir il olduğunu gösteriyor. Van sahipsiz değil. Valisi, milletvekilleri, bürokrasisi ve işin aktörleri ile sorunların üstesinden gelmek için çalışıyor. THY de bizi yüreklendiren kuruluşumuz. Uçuşlarla ilgili sorunlar var. Bunları görmemezlikten gelemeyiz. THY yönetimi kurulu başkanı bizim davetimizi kırmada yönetim kurulu üyeleriyle birlikte Van’a geldi. Sorunları çözmek izin aşkla ve büyük bir keyifle çalışacağız. Van’ın geleceği açıktır.” Dedi

Van'da potansiyel yüksek

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat; Van’ın turizm potansiyelinin çok yüksek olduğunu söyleyerek, şöyle konuştu: “İstanbul, Antalya, İzmir gibi şehirlerimiz hem bilinirliği hem de aldıkları talep ile ülkemiz turizmine ciddi bir katkı sağlıyor. Halbuki ülkemizde fazlası var. Van, Diyarbakır, Gaziantep, Mardin, Erzurum gibi şehirlerimiz turizmde büyük potansiyeller mevcut, biz de bu potansiyeli ortaya çıkarmak için çaba sarf ediyoruz. Bugün buraya müjdeyi vermeye geldik. Van'ı dünyaya tanıtmak için elimizden ne gerekiyorsa yapacağız. Beklediğimiz talep artışına yanıt vermek amacıyla da Eylül ayı itibarıyla İstanbul ve Ankara'dan Van'a gerçekleştirdiğimiz uçuşlarımızı kademeli olarak arttırmayı planlıyoruz. Bu iki şehirden gerçekleştirdiğimiz uçuşları haftalık 41 frekanstan 56 frekansa yükseltecek ve 2023 yazında da bu planla devam edeceğiz. Akabinde de yine uçaklarımızın gelmesiyle beraber eylül ayının ilk haftasında Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan-Van'a veya İstanbul'dan Van'a ek seferler yapacağız. Van'a ikinci seferimizi eylül ayının ilk haftasında yapmayı düşünüyoruz. Böylece şu anda günde 6 olan sefer sayımız 8'e çıkacak. Ekimin ortalarına doğru yine uçak sayımıza bağlı olarak İstanbul'dan 3'üncü uçuşumuzu da koyacağız. Böylece şu anda 6 olan Van-İstanbul Türk Hava Yolları'nın sefer sayısı Anadolu Jet'le beraber yüzde 50 artarak 6'dan 9'a çıkacak. Bunu zaten daha önce geldiğinizde de söylemiştik, uçak eksikliğimizin olduğunu da belirtmiştik” diye konuştu.