Pandemi döneminde halkın ziyaretine kapanmak zorunda kalan Emirgan Korusunda ki Lale Müzesi ve Lale Vakfı Yeniden ziyarete açıldı. İBB eski başkanı merhum Kadir Topbaş tarafından kurulan Lale Müzesi ve Lale Vakfı (İLAV) yeni başkan Salih Arslan tarafından düzenlenen davet ile cumartesi günü kapılarını halkın ziyaretine açmış oldu. Etkinlikte konuşan Salih Arslan dünyadaki en büyük Lale Müzesi olan İLAV’ ın tekrar ziyarete açılışında katkılarından dolayı Lale Vakfı Yönetim Kuruluna ve Kurul Üyesi Ertan Özğit’e teşekkür ederek dünyadaki en büyük Lale Müzesinin faaliyetleri ile ilgili bilgiler aktardı.
Yurtdışında bulunan diğer Lale Müzelerinin ortalama yıllık 6 milyon ziyaretçiye ulaştığını belirten Arslan; Lale Müzesinin yurtdışında ülkemizin tanıtımına büyük katkı sağlayacağı ve yerli misafirlere ise tarihten günümüze Lale’nin önemi atalarımızın bu konuda ne kadar hassas ve değer verdiğini, lale festivallerini anlatarak nasıl bir gelir kaynağı olduğundan bahsederek sadece Hollandanın lale ihracatı konusunda yıllık yüzlerce milyon euro gelirler elde ettiğini bu konuda ülkemizin ikinci sırada olduğunu ve bu üretimin artması ve tanıtımı konusunda Lale Vakfı’na (İLAV) düşen görev ve sorumlulukları anlattı…
İLAV Yönetim Kurulu Üyesi Ertan Özyiğit ise; vakfın gelecek vizyonunda Lale Müzesinde bulunan eserlerin çoğaltılarak, müze içerisinde sanat ve kültür faaliyetlerinin sağlanması, yerli ve yabancı sempozyum, konferans ve etkinliklerin ivedi bir şekilde organize edilerek hem müzenin hem de ülkemizin tanıtımını sağlamak ve ayrıca Lale soğanı yetiştiriciliğini arttırmak ve çeşitlendirmek adına destek faaliyetlerine başlanıldığını anlatarak önemine değindi… İLAV Vakfının davetine sanat, kültür ve iş dünyasında Türkiyenin önde gelen isimleri katıldı… Davetin organizatörü Beyza Toksoy sponsorluğunu üstlenerek renkli görüntüler oluşturan İstanbul Çiçekçilik ve lezzetli pide çeşitleriyle yemek sponsoru Bafra Pidecilik Tolga Kuru’ya teşekkürlerini iletti… Bilindiği üzere Lale geçmişimizde bir çok Osmanlı Padişahlarının yanı sıra cami, han, hamam, medreselerin duvarlarına taş oymacılığı ve çinilere işlenerek bu yapıları da süslemiş ayrıca dokumacılık alanında sembol olarak kullanılmış olup bir çok ilimizin de sembolü olmuştur.